Per Conxita Herms.

Fa uns dies, vam celebrar la segona trobada #impuls. Aquesta vegada, la cita tenia com a objectiu, apart de “mantenir el caliu” generat a la primera reunió, compartir:

1. els resultats de les reunions amb representants polítics que, amb ocasió de les eleccions generals del 20N, va organitzar l’UpSocial, i

2. la conferència que va tenir lloc a Brussel·les el 18 de novembre.

Tot i que vint-i-cinc persones havien confirmat la seva presència, finalment en vam ser la meitat, més o menys. La data no era massa bona, coincidia amb la trobada de membres d’Ashoka a Madrid, però no en vam trobar cap altra, en un mes amb tants pocs dies hàbils.

Pel que fa al primer del punts, el resultat de la crida a representants dels partits polítics de cara a impulsar la innovació social durant la propera legislatura, ens l’explica Miquel de Paladella. Resumeixo:

– El resultat de la crida ha estat molt satisfactori, donat que hi van accedir els quatre principals partits a Catalunya i les persones que hi ha anat tenen prou pes al grup polític. Els resums d’aquestes trobades els teniu a aquest mateix Bloc.

– S’ha complert amb escreix l’objectiu que es pretenia, i podem treure’n tres grans conclusions:

  • S’ha plantat una llavor: La major part dels polítics van reconèixer que no sabien ben bé que és això de l’”emprenedoria social”. S’ha generat interès pel tema. Això és important.
  • Tots els interlocutors han demostrat interès, empatia, i
  • Disponibilitat per a seguir-ne parlant després de les eleccions.

Després d’aquest resultat esperançador, des de l’Up Social s’ha creat un petit grup de treball per desenvolupar les propostes que vam introduir a la Crida i un pla de treball.

Aquest grup està centrant la feina en dos àmbits:

a. Finançament de les empreses socials.

b. Legislació: creació d’una figura jurídica específica .

Respecte a la Conferència del 18-novembre a Brussel·les, Ferran Peirò i jo mateixa, vam compartir les grans conclusions:

– El compromís al més alt nivell, escenografiat amb la presència del president de la Comissió Europea, JM Barroso.

– Els tres eixos de treball, que s’enfoquen a:

  • Crear un vehicle financer dotat amb 90 milions d’euros per facilitar la inversió en innovació i emprenedoria social.
  • Crear un ecosistema favorable per l’emprenedoria social, afavorint l’intercanvi de bones pràctiques, incentivant la capacitat emprenedora del joves…
  • Donar més visibilitat a les persones emprenedores socials, que es puguin identificar clarament, potser creant una mena de label o certificació (aquí hi va haver polèmica, no es va deixar clar).

Aquestes propostes hauran de concretar-se als pressupostos del proper període legislatiu de la Comissió Europea, que correspon al 2013-2020.

També es va reflexionar sobre el tipus d’organització hauria de tenir la “Xarxa”, sense arribar a cap conclusió. “Abans d’anar a organitzacions, treballem a la creació de xarxa”, fem que “les diferents sensibilitats que s’aixopluguen sota el paraigües de l’emprenedoria social, es vagin acostant, coneixent” .

Es va proposar fer trobades amb objectius més concrets, des d’un punt de vista d’intercanvi, no tant d’informació.

També es va proposar disposar d’una eina de comunicació horitzontal, on poder difondre les diferents iniciatives, implicar-nos i convidar a altres a ser-ne partícips. Alguns van proposar Linkedin però finalment es va acordar les eines que tenim actives ara mateix:

Twitter, utilitzant sempre que volguem compartir @EmprenSocial i #emprenedorisocial

Facebook: escrivint al mur d’Emprenedoria Social.

Blog d’Emprenedoria Socialincorporant comentaris als diferents posts (i proposantconversa o debat) o enviant posts a emprenedoriasocial@emprenedoriasocial.cat per a que sigui publicat.

Si us sembla, deixem aquest canal obert. Us convidem a participar i a fer les propostes que vulgueu a aquest mateix espai de comentaris.